Bola Sepak

Norma baru aksi sumbangsih berjalan lancar


Petugas kesihatan bertugas melaksanakan ujian RTK Antigen kepada petugas media

Oleh Mohd Fitrie Muhamad

LIGA Malaysia (Liga M) 2021 pasti akan diingati sepanjang sejarah penganjurannya ketika ia dilangsungkan dalam keadaan norma baru.

Buat julung kalinya, aksi pembukaan musim baru dilangsungkan tanpa kehadiran penyokong ekoran pandemik Covid-19 yang masih menghimpit negara.

Ketika perlawanan bakal dilangsungkan tanpa penyokong, para petugas secara langsung dan tidak langsung juga pasti akan melaksanakan tanggungjawab dengan cara baru.

Ketua Pegawai Eksekutif MFL, Dato’ Ab Ghani Hassan turut melakukan ujian RTK Antigen

Misalnya pengamal media khususnya jurugambar dan juruvideo yang akan bertugas di tepi padang terpaksa melakukan ujian RTK Antigen pada hari perlawanan sebelum dibenarkan memasuki stadium.

Bagaimanapun, Johor Darul Ta’zim (JDT) sekali lagi meletakkan tanda aras buat pasukan lain dalam menguruskan jurugambar dan juruvideo bertugas.

Jurugambar Cakapsukan, Mohd Izari Rosli sedang melakukan ujian RTK Antigen – Credit Afik-Kpj JB

Untuk aksi Piala Sultan Haji Ahmad Shah antara Harimau Selatan dan Kedah Darul Aman FC (KDA FC), di Stadium Sultan Ibrahim, malam ini, JDT jelas menitikberatkan soal keselamatan.

Pihak mengurusan pasukan itu meletakkan seorang kakitangannya di salah sebuah hospital bagi membantu dan memudahkan pengamal media untuk melakukan ujian RTK Antigen sekali gus melancarkan proses diperlukan seperti ditetapkan Malaysian Football League (MFL).


Tags

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading