Antarabangsa motorsport

Quartararo cari formula

PELUMBA muda Petronas SRT, Fabio Quartararo mengakui belum menemui cara terbaik untuk mengalahkan Marc Marquez.

Quartararo dicanang-canang sebagai salah seorang pesaing kepada juara bertahan di MotoGP 2020.

Jika diimbas semula prestasi musim lalu, warga Perancis itu tampil sensasi apabila tujuh kali berkedudukan podium; posisi kedua (lima kali), dan ketiga (dua kali) hanya pada tahun pertamanya dengan saingan kelas motor ‘kelas B’.

Penunggang berusia 21 tahun ini diyakini akan semakin berbahaya selepas ini setelah mendapat spesifikasi motor Yamaha.

Malahan, Quartararo akan semakin bermotivasi untuk membuktikan dirinya kerana akan dipromosikan ke pasukan utama bergandingan dengan Maverick Vinales.

“Saya belum tahu, tapi berharap segera menemuinya.

“Dia memang unggul, apatah lagi cukup berkemampuan dan mengagumkan. Dia pantas, tidak ada masalah dalam apa-apa kondisi sama ada dalam keadaan basah, berangin, atau sangat panas,” ujar Quartararo kepada Cycleworld, yang dipetik Tuttomotoriweb.

Pada musim 2019, Marquez muncul juara dunia dengan rekod 420 mata dan kerap menamatkan perlumbaan di kedudukan kedua teratas.

Quartararo juga sempat memberikan pertarungan sengit kepada penunggang Repsol Honda itu di Litar San Marino dan Buriram meskipun akhirnya tewas.

“Setelah perlumbaan Valencia, Marc beritahu saya akan menjadi lawan yang sukar pada tahun 2020. Saya tidak lihat itu menambah tekanan melainkan seperti satu penghargaan khas atas kerja keras yang sudah saya lakukan,” tambah Quartararo.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: