Uncategorized

Hariz Irffan rindukan aksi di atas padang

Hariz Irffan (empat dari kanan) kini bertugas sebagai anggota polis trafik.

PELBAGAI ragam dan karenah orang awam antara cabaran yang perlu dilalui oleh anggota keselamatan yang bertugas sebagai barisan hadapan negara dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan susulan penularan wabak COVID-19 ketika ini.

Itu antara pengalaman pemain tengah PDRM FA, Muhammad Hariz Irffan yang kini sedang bertugas sebagai anggota keselamatan polis trafik tatkala pemain-pemain lain sedang berada di rumah bersama keluarga tersayang dalam tempoh yang sukar ini.

Hariz antara 14 pemain PDRM yang menyahut panggilan kerajaan dalam membendung wabak Covid-19 ini untuk bertugas selaku anggota keselamatan di mana dia ketika ini ditugaskan di Bahagian Siasatan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Ampang Jaya yang turut sama bertanggungjawab melakukan sekatan jalan raya dan rondaan.

Sudah pasti, bergelar seorang pemain dan anggota keselamatan bukan satu perkara yang mudah apatah lagi pada saat getir ini selain turut mengakui cabaran sebenar berdepan karenah orang awam yang masih lagi degil keluar tanpa hala tuju walaupun arahan Kerajaan Malaysia adalah untuk kekal berada di rumah sehingga 14 April.

“Saya sekarang ini rehat pun tidak cukup, kadang-kadang balik rumah sempat makan sekejap, mandi dan terus tertidur sebelum sambung bekerja keesokan harinya.

“Kadang-kadang saya kena bertugas untuk 24 jam dan kadang-kadang untuk 12 jam, jadi memang tidak menentu waktu kerja kami di sini.

“Kalau buat sekatan jalan raya, memang macam macam alasan yang kami terima dan ada yang tidak masuk akal, tetapi kami harus bertegas dalam melaksanakan tugas kerana ini demi keselamatan semua pihak.

“Saya harap semua pihak mendoakan yang terbaik kerana sudah pasti saya sendiri pun rindu untuk beraksi bersama pasukan di padang,” katanya.

PDRM ketika ini agak bergelut apabila berada di tangga tercorot liga dan masih belum meraih sebarang kemenangan selepas mengalami tiga kekalahan dan satu seri.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: