Antarabangsa

Marc Marquez dari planet lain!


HOHENSTEIN-ERNSTTHAL, GERMANY - JUNE 20: (L-R) Miguel Oliveira of Portugal and Red Bull KTM Factory Racing, Marc Marquez of Spain and Repsol Honda Team and Fabio Quartararo of France and Monster Energy Yamaha MotoGP Team celebrate on the podium during the MotoGP race during the MotoGP of Germany - Race at Sachsenring Circuit on June 20, 2021 in Hohenstein-Ernstthal, Germany. (Photo by Mirco Lazzari gp/Getty Images)

KEMENANGAN menakjubkan Marc Marquez pada MotoGP Jerman 2021 di Litar Sachsenring mengejutkan banyak pihak. Antara yang terpegun adalah Fabio Quartararo.

Dia kagum dengan prestasi  Marquez yang meraih podium pertama sejak pulih dari kecederaan. Quartararo menyebut The Baby Alien seolah-olah hadir datang dari planet lain.

Bermula dari kedudukan kelima, penunggang Repsol Honda itu memecut laju hingga bergelar juara dan El Diablo menilai MM93 sebagai salah satu pelumba terbaik sepanjang sejarah.

“Saya sangat menghormatinya, dia datang dari planet lain. Bagi saya, dia adalah salah satu pelumba terbaik sepanjang masa.

“Apabila anda menghrungi satu tahun penuh dengan cedera parah dan beberapa kali operasi, maka apa yang dia capai sekarang jauh lebih menakjubkan. Saya angkat topi dan mengucapkan selamat kepadanya,” kata Quartararo dipetik dari Speedweek.

 


Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

%d bloggers like this: