Antarabangsa Bola Sepak

Ini baru Mohamed Salah !


Salah diraikan rakan sepasukan selepas meledak gol ke gawang West Ham.

JURGEN Klopp tersenyum girang untuk merenung kepada perlawanan awal pagi tadi ketika Liverpool berjaya meraih kemenangan di Liga Perdana Inggeris dengan menewaskan West Ham United 3-1 di London.

The Reds mengulangi kemenangan mereka ke atas Tottenham Hotspur di ibu kota pada pertengahan minggu dan Mohamed Salah memimpin pasukan hasil dua gol pada separuh masa kedua.

Georginio Wijnaldum menggandakan kelebihan pelawat, walaupun Craig Dawson cuba membangkitkan sisa kebangkitan namun agak terlambat.

Gol Salah juga meletakkan dirinya muncul pemain pertama sejak era Ian Rush menjaringkan 20 gol atau lebih selama empat musim berturut-turut untuk Liverpool.

“Saya tidak terkejut. Saya bekerja setiap hari bersamanya dan dia tidak akan berhenti mempunyai keinginan besar untuk menjaringkan gol. Pasti tidak.

“Dia adalah pemain bertaraf dunia, tidak ada keraguan tentang itu. Bagaimana saya katakan dalam beberapa minggu terakhir ketika kita tidak mendapat banyak mata, satu-satunya perkara yang boleh anda lakukan ialah mencuba dan mencuba lagi.

“Anda harus membuat keputusan yang baik, atau keputusan yang lebih baik. Malam ini dia tidak memaksanya.

“Seperti yang saya katakan, gol pertama adalah gol pintar yang tepat dan dalam beberapa minggu terakhir dia mungkin akan cuba menendang melalui kaki atau apa sahaja, tetapi (malam ini) ini benar-benar menunjukkan gambaran keseluruhan,” ujar Klopp dipetik dalam Liverpool FC.

Liverpool kini menduduki tangga ketiga liga, hanya dibezakan satu mata berbanding Manchester United yang menempati kedudukan kedua.


Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

%d bloggers like this: