Antarabangsa Bola Sepak Semasa

Liverpool perlu lupakan Van Dijk

Ligamen lutut Van Dijk mengalami kecederaan setelah insiden melibatkan penjaga gol The Toffees, Jordan Pickford, Sabtu lalu.

CITA-CITA Liverpool untuk mempertahankan gelaran Liga Perdana Inggeris mengalami tamparan hebat apabila Virgil van Dijk disahkan bakal menjalani pembedahan untuk merawati kecederaan ligamen anterior.

Pemain tengah itu cedera berikutan cabaran yang melulu oleh penjaga gawang Everton, Jordan Pickford dan tanpa dikenakan sebarang hukuman, pada perlawanan yang berakhir seri 2-2 di Goodison Park.

Pemeriksaan mendapati pemain pertahanan The Reds itu akan menghabiskan antara enam hingga sembilan bulan tanpa bermain bola sepak bergantung kepada proses pemulihannya.

Sumber kelab pula enggan menolak kemungkinan adakah Van Dijk kembali beraksi musim ini.

“Liverpool FC mengesahkan Virgil van Dijk akan menjalani operasi pada lutut yang dialaminya ketika seri 2-2 di Everton hari Sabtu.

“Ligamen lutut bek tengah itu mengalami kecederaan setelah insiden yang melibatkan penjaga gol The Toffees, Jordan Pickford setelah enam minit bermain di Goodison Park.

“Van Dijk harus diganti dan penilaian lebih lanjut mengenai tahap kecederaannya akan dimaklumkan,” kata kenyataan rasmi kelab hari ini.

Van Dijk telah bermain setiap minit dari 74 perlawanan liga sebelum dipaksa keluar dari padang pada hari Sabtu lalu, yang melakukannya kemunculan pertama untuk kelab sebagai pemain gantian dalam kemenangan sensasi 3-0 ke atas Southampton pada bulan September 2018.

Kehadiran pemain berusia 29 tahun itu telah mengubah kempen Liverpool dan menjadi sebab utama kemenangan Liga Juara-Juara mereka tahun lalu dan menamatkan kemarau Liga Perdana Inggeris selama 30 tahun.

Jurgen Klopp juga kehilangan penjaga gol, Alisson di barisan belakangnya dan situasi semasa itu akan mendorongnya untuk menilai sama ada untuk membawa masuk pemain lain pada jendela perpindahan pemain pada Januari ini.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: