Antarabangsa Bola Sepak Semasa

Chelsea masih belum puas berbelanja

Kontrak Donnarumma di Milan akan berakhir pada musim panas tahun 2021

SEPERTI diketahui, Chelsea sudah membeli penjaga gol baru, Edouard Mendy. Tapi The Blues masih menaruh hati dengan penjaga gawang, AC Milan, Gianluigi Donnarumma.

Chelsea antara kelab paling sibuk berbelanja di bursa perpindahan musim panas ini. Dikatakan, 200 juta pound sterling telah dihabiskan demi mendatangkan pemain-pemain baru.

Posisi penjaga gawang juga menjadi perhatian. Edouard Mendy, dari kelab Liga Perancis, Stade Reims turut didatangkan.

Dipetik dari Mirror, Chelsea khabarnya masih belum berpuas dengan penjaga gawang yang sudah dimiliki. Apatah lagi, mereka juga masih memiliki Kepa Arrizabalaga sebagai penjaga gawang termahal di dunia saat ini.

Kontrak Gianluigi Donnarumma di Milan akan habis pada musim panas tahun 2021 akan datang dan Donnaruma belum memperbaharui kontraknya.

Mino Raiola selaku ejen pemain meminta ada satu klausa baru dalam kontrak kliennya, salah satu caranya iaitu dengan menaikkan gaji pemain.

Saat ini, Donnarumma menerima 6 juta Euro setiap tahun. Di dalam kontrak yang baru, jumlah itu akan naik menjadi 7-8 juta Euro.

Railo yang juga menjadi ejen Zlatan Ibrahimovic itu meminta agar Milan memasukkan nilai klausa pelepasan Donnarumma sejumlah 30 juta Euro.m

Walaupun masih muda, Donnarumma sudah menjadi pemain utama Milan sejak 2015 dan dari tahun 2018 juga menjadi penjaga gawang utama skuad kebangsaan Itali.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: