Bola Sepak Semasa Terkini

“Rasai kehadiran saya”

Sumareh (kiri) bersama rakan sepasukan yang juga pemain Malaysia, Dominic Tan menjalani latihan .

PEMAIN naturalisasi negara, Mohamadou Sumareh mahu kehadirannya ke bumi Thailand dirasai.

Pemain sayap berusia 26 tahun itu, yang mula berlatih bersama kelab Police Tero FC, pada hari Rabu, akan menyertai rakan sepasukan kebangsaan, Dominic Tan.

Dominic menyertai kelab itu dalam perjanjian dua tahun pada Julai tahun lalu.

“Saya melihat wajah yang tidak asing lagi. Saya tidak Berasa seperti orang asing di sini. Dominic membantu memperkenalkan saya kepada semua pemain. Dia menjadikan segalanya lebih mudah bagi saya pada hari pertama saya.

“Saya mungkin tidak berada di sini hingga akhir musim tetapi sepanjang saya berada di sini, saya tidak akan mengecewakan mereka. Saya mahu meninggalkan tanda saya di sini,” katanya.

Sumareh, yang menyelesaikan perpindahannya pada 7 September, tiba di ibu negara Thailand pada 29 September dan menyelesaikan kuarantin wajibnya pada 14 Oktober.

Bergabung dengan Police Tero sebagai pemain bebas, Sumareh mengatakan dia memilih untuk bergabung dengan kelab kerana Liga-M telah membatalkan jendela perpindahan pertengahan musimnya kerana pandemi Covid-19.

“Saya sekarang harus menunggu hingga tahun depan untuk bermain di Malaysia. Tetapi saya mahu terus bermain, sebab itulah saya berada di Thailand untuk meneroka sesuatu.

“Polis Tero menunjukkan minat yang besar terhadap saya. Mereka berusaha keras untuk menandatangani saya. Mereka memberikan semua dokumen yang diperlukan untuk saya pergi ke Thailand. Saya berhutang kepada mereka untuk memberikan yang terbaik,” katanya.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: