Uncategorized

Kelantan tuan rumah Sukma 2024


Buat pertama kalinya dalam sejarah penganjuran Sukan Malaysia (Sukma), Kelantan telah diberikan penghormatan untuk menjadi tuan rumah pada tahun 2024.

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, pihaknya melihat ia merupakan peluang terbaik buat Kelantan membuktikan kemampuan mereka untuk menjadi tuan rumah temasya sukan paling utama di Malaysia.

“Ini juga menjadi ruang terbaik untuk KBS (Kementerian Belia dan Sukan) sama-sama membantu membina kemudahan sukan berkualiti di Kelantan dan keputusan ini mampu memberikan impak positif terhadap pembangunan sukan secara menyeluruh di negeri berkenaan.

“KBS akan melaksanakan rundingan dengan kerajaan negeri bagi memastikan penganjuran Sukma di Kelantan kelak menjadi antara penganjuran terbaik,” ujarnya ketika dipetik dalam Facebook rasmi beliau hari ini.

Syed Saddiq berkata, ini merupakan sejarah penting buat sukan di Kelantan dan dengan sokongan padu rakyat Kelantan, usaha penganjuran ini pasti membuahkan hasil yang membanggakan.


Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading