Antarabangsa Bola Sepak Semasa

Klopp puji aksi Lincoln City

 

Takumi Minamino meledak dua gol membantu kemenangan pasukan.

JURGEN Klopp tetap memuji aksi Lincoln City yang berjaya mendapatkan dua gol walaupun kalah teruk 2-7 di tangan Liverpool.

Jelas Klopp, tuan rumah memiliki semangat juang hebat dan buktinya Liverpool berdepan kesukaran pada awal permainan.

Menurunkan pasukan keduanya, Liverpool di depan dengan empat gol pada babak menerusi gol Curtis Jones, Xherdan Shaqiri dan Takumi Minamino.

Pada babak kedua, Liverpool seakan bakal menang dengan jaringan besar ketika Minamino mencetak gol keduanya dan keputusan menjadi 5-0. Tapi, Lincoln enggan menyerah dan sempat menukar jaringan menjadi 1-5 hasil gol Tayo Edun, sebelum Marko Grujic menambah jaringan tambahan untuk The Reds.

Namun, Lincoln kembali memperoleh gol di monit ke-66 oleh Lewis Monstma. Dua gol itu membuatkan Lincoln lebih agresif menyerang dan beberapa kali menguji kehandalan Adrian.

“Mereka pantas mendapat dua gol itu. Kami bermain luar biasa malam ini. Kelihatannya nampak mudah. Kami mengawal bola dan mampu mencetak gol. Para pemain ingin bermain cantik dan menunjukkan sikap luar biasa.

“Seperti itulah seharusnya Liverpool bermain (pasukan kedua sama seperti skuad utama).

“Anda harus tunjukkan siapa anda dengan jersi yang disarung ini. Saya amat gembira dengan semuanya,” ujar Klopp seperti dilapor BBC.

Gol Divock Origi di minit ke-89 mematikan terus sisa perjuangan Lincoln sehingga tamat perlawanan.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: