Antarabangsa Bola Sepak

Final Liga Europa : Sevilla tidak gentar

IMG_20200821_143907

KELAB Sepanyol, Sevilla sama sekali tidak gerun dengan keupayaan dimiliki Inter Milan menjelang pertemuan final Liga Europa di RheinEnergieStadion, Koln, Jerman awal pagi esok.

Atas kertas, pasukan Serie A itu pilihan untuk memenangi perlawanan tetapi cabaran Sevilla juga tidak boleh di pandang enteng.

Di babak separuh akhir, Sevilla membenam Manchester United 2-1, sementara Inter berpesta jaringan membelasah Shakhtar Donetsk 5-0.

Sebelum itu, Sevilla juga telah menyingkirkan CFR Cluj, AS Roma, dan Wolverhmapton.

“Kami telah menyingkirkan tiga kelab besar, yang ketiga-tiganya memiliki perbelanjaan lebih besar dan skuad yang lebih kompetitif. Kami menenggelamkan mereka.

“Kami tahu ia sukar, tapi kami juga tahu untuk menghadapi di setiap pertandingan..dan kami mampu meraih segalanya.”

“Inter memiliki bajet dua kali besar dari kami, dan tampil luar biasa di kejohanan ini, tapi saya sukakan tentangan yang sulit,” kata Presiden Sevilla, Jose Castro, seperti dilapor Football Italia.

Sevilla sangat berpengalaman bermain di pentas final.

Wakil Sepanyol itu adalah pemilik lima gelaran kejohanan ini, setelah muncul juara pada final 2006, 2007, 2014, 2015, dan 2016.

“Kami tahu final itu seperti apa.

“Kelab-kelab lain mungkin sudah mula mempersiapkan diri untuk musim depan. Kami bangga masih bersaing untuk trofi juara.

“Jika mampu menutup musim ini dengan trofi Liga Europa, itu akan menjadi kejayaan luar biasa bagi kami. Itulah yang ingin kami raih,” ujarnya lagi.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: