Badminton

Zii Jia tepati jangkaan, Soniia kandas

Zii Jia teruskan kemaraan YONEX Terbuka Thailand 2021.

PEMAIN perseorangan lelaki negara, Lee Zii Jia bangkit dari kekalahan set pertama untuk menewaskan HS Prannoy dari India 13-21, 21-14, 21-8 untuk memimpin cabaran Malaysia ke pusingan seterusnya YONEX Terbuka Thailand.

Turut layak mengiringi Zii Jia adalah Liew Darren yang mengalahkan pemain pilihan ketiga, Anders Antonsen dari Denmark dengan straight set 21-12, 21-18.

Lawannya pada pusingan kedua hari ini adalah Lee Cheuk Yu dari Hong Kong manakala Zii Jia berdepan K. Srikanth dari India.

Sebanyak sembilan atlet Malaysia bermain semalam di Impact Arena di Muang Thong Thani.

Tetapi ketika Daren dan Zii Jia melangkah ke pusingan seterusnya, Soniia Cheah dan S. Kisona pulang awal dalam acara perseorangan wanita.

Soniia disingkirkan oleh pilihan ketujuh Korea Selatan An Se Young 15-21, 12-21 sementara Kisona tewas kepada pemain India Saina Nehwal 15-21, 15-21.

Walau bagaimanapun, tiga pasangan beregu wanita mengembalikan kegembiraan kem Malaysia apabila berjaya melangkah ke pusingan kedua kejohanan.

Vivian Hoo-Yap Cheng Wen menghadapi sedikit kesulitan ketika menentang Anastasiia Akchurina-Olga Morozova dari Rusia dalam set straight 21-10, 21-11 manakala Chow Mei Kuan-Lee Meng Yean kemudian mengalahkan pasangan Perancis Vimala Heriau-Margot Lambert 21-15, 21-18.

Melengkapkan kemenangan adalah gandingan Pearly Tan-M. Thinaah yang mara ke pusingan seterusnya setelah mengalahkan pemain adik-beradik Thailand, Benyapa Aimsaard-Nuntakarn Aimsaard dalam straight set 21-19, 21-17.

Beregu lelaki Malaysia juga tampil konsisten dengan Ong Yew Sin-Teo Ee Yii mengatasi M.R. Arjun-Dhruv Kapila dari India 13-21, 21-8, 24-22.

Semasa di beregu campuran, Tan Kian Meng-Lai Pei Jing mara ke pusingan kedua setelah menundukkan pasangan Jerman, Daniel Hess-Linda Efler 21-14, 21-14.

Add Comment

Click here to post a comment

Leave a Reply

Terima kasih atas sokongan anda...

Thank you for all the support...

Ikuti kami...

%d bloggers like this: